algemene voorwaarden

1. Boekingen en prijzen

De prijzen op de website zijn richtprijzen en op geen enkele wijze bindend. Enkel de prijzen overeengekomen bij de boeking via mail zijn bindend. Al onze prijzen zijn inclusief 12% btw.

Boekingen zijn pas definitief na wederzijdse bevestiging via mail. Deze mail is bindend. Bij boeking verklaart de klant automatisch akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. Deze zijn beschikbaar op onze website en op aanvraag.

2. Betalingsvoorwaarden

De betaling gebeurt onmiddellijk na het feest contant of met bancontact. Indien dat niet mogelijk is vragen wij een voorschot van 50% (enkel geldig voor bedrijven, overheden en trouwfeesten).
Voor facturen > 2000 euro vragen wij eveneens een voorschot van 50%.

Betalingstermijn voor facturen bedraagt 7 dagen. De geldsommen die niet betaald zijn op hun vervaldag worden van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd met nalatigheidsintresten. Het bedrag van deze intresten bedraagt de intresten dewelke door de 'Belgische Vereniging van Banken' worden toegepast op kaskredieten verhoogd met 2%. Bij niet-betaling na 1 maand wordt automatisch een incassobureau (Intrum Justitia) ingeschakeld.

3. Wat bij annulering?

Bij annulering minder dan 3 maanden op voorhand brengen wij 25% van het factuurbedrag in rekening.
Bij annulering minder dan een maand op voorhand brengen wij 50% van het factuurbedrag in rekening.
Bij annulering minder dan een week op voorhand brengen wij 75% van het factuurbedrag in rekening.

4. Toegang tot de locatie

Indien er niet voldaan kan worden aan onderstaande voorwaarden is het aangewezen om ons even telefonisch te contacteren. Meestal vinden we wel een oplossing

Al ons materiaal zit in een bestelwagen. Die moeten we binnen de 50 meter van de baklocatie kunnen laden en lossen op een veilige manier. De bestelwagen heeft de volgende afmetingen: 6,5 m (l) x 2,5 m (b) x 2,8 m (h).
Om te kunnen laden en lossen hebben we een ruimte nodig van 9,5 op 3,5 meter met een vrije hoogte van minimum 2,9 meter. Eventuele kosten om de bestelwagen te parkeren worden doorgerekend.

5. Plaatsen van de pizza oven en infrastructuur

De oven moet via een veilige en vlot bereikbare toegang tot aan de baklocatie gebracht kunnen worden. We hebben daarvoor een verharde vlakke ondergrond nodig en een doorgang van ongeveer 1,4 meter breed en 1,8 meter hoog.

Wanneer het feest voor de genodigden binnen doorgaat moeten wij zelf ook binnen kunnen staan. Van oktober tot en met april moeten wij altijd binnen kunnen staan. Binnen hebben we dan een ruimte van 3 bij 4,5 meter nodig die tegen een raam of deur gelegen is, waartegen wij buiten de oven kunnen plaatsen. De oven weegt 400 kg en deze kunnen we dus niet op trappen of dergelijke omhoog rijden. Buiten waar de oven staat moeten we ook de ruimte hebben om een schoorsteen te kunnen plaatsen. Wanneer we de oven voor een deur plaatsen kan deze niet meer gebruikt worden als doorgang. We maken de opening veilig dicht. Zo kunnen de mensen het houtvuur nog zien en blijft het gezellig warm binnen.

Wanneer het feest niet op het gelijkvloers doorgaat moet dit zeker vooraf besproken worden.

Bij goed weer in de zomer kunnen we zelf een tent voorzien. Deze is 3 op 6 meter groot. Bij slecht weer, wind en/of regen moet er voor ons ook een tent voorzien worden. Deze moet dan rechtstreeks aansluiten bij de feesttent.

6. Kilometervergoeding

Er wordt een kilometervergoeding van 1 €/km (heen en terug) aangerekend voor gelegenheden buiten Lommel. De afstand wordt berekend met mappy vanaf Emmersstraat 1, 3920 Lommel (kortste route).

7. Nodige voorzieningen (door de klant)

Voor pizzafeesten: water in de nabije omgeving, elektriciteit 220 V (3 kW)
Voor antipasti: kleine keuken of propere ruimte voor de voorbereidingen met drinkbaar water in de nabije omgeving.
Voor pastafeesten: grote keuken met vuren, elektriciteit en eventueel oven. Drinkbaar water, grote spoelbak en koeling. Dit wordt verder besproken bij de boekingsprocedure. Indien er geen keuken aanwezig is kunnen wij deze ook inhuren. Kosten worden doorgerekend.

8. Afspraken omtrent aantallen

Voor het opmaken van de planning hebben wij 1,5 maand op voorhand het geschatte aantal (pizza's of personen) nodig. Ten laatste 1 week op voorhand hebben we de definitieve aantallen nodig. Tot uiterlijk 1 dag op voorhand kan u dit aantal eventueel nog aanpassen (met een afwijking van maximum 10%).

9. Afspraken omtrent aanvangsuur

Op voorhand wordt een aanvangsuur afgesproken. Hiervan kan de dag zelf maximum een kwartier afgeweken worden. Indien men meer dan een kwartier later wil starten dan afgesproken zijn wij genoodzaakt de eraan verbonden uurlonen aan te rekenen. Deze bedragen 6 euro per aanwezig personeelslid per nieuw aangebroken kwartier.

Standaard starten we ten laatste om 22.00 uur met het bakken van de pizza's. Indien gewenst kan dit ook later maar dan komt er een nachtvergoeding bij. Deze bedraagt 1 euro per pizza bij de pizza per stuk formule of 1 euro per persoon bij de à volonté formule.